Žymusis Vietnamo karo sraigtasparnis.
Prologas
Po Meseršmito užsinorėjau kažko šiuolaikiškesnio. Tam reikalui pasirinkau Fly Model leidyklos Bell UH-1 “Iroquois” sraigtasparnį. Tiesą pasakius, norėjau kokio UH-60 Black Hawk, bet normalaus leidimo neradau, tai vietoj vanago pasirinkau šitą Indėną (Iroquois reiškia kažkokią indėnų gentį 🙂 ) Vis dėlto ir šitas yra gana simpatiškas karo žaisliukas 😀
Fly Model – pripažintas leidėjas, bet, deja, negarsėjantis ypatinga kokybe. Ką gi, tai gera proga arba įsitikinti, arba paneigti šią nuomonę 😉
Istorija
Bell UH-1 pradėtas kurti 1955 metais. Pirmą kartą armijos tikslams panaudotas 1959, o masiškai gaminti pradėtas 1962 metais. Viso UH-1 pagaminta paie 16000. Daugiausia Bell UH-1 naudotas per Vietnamo karą (apie 7000 vienetų). Ten jis atlikdavo medikų, desanto ar atakos sraigtasparnio funkcijas. Bell UH-1 gamyba nutraukta 1976 metais, tačiau šie sraigtasparniai vis dar sėkmingai naudojami Irake ir kitose šalyse.
Techninės specifikacijos:
- Ilgis: 17.4 metro
- Fiuzeliažo plotis: 2.6 metro
- Sraigto skersmuo: 14.6 metro
- Aukštis: 4.4 metro
- Tuščio sraigtasparnio masė: 2365 Kg
- Maksimali masė: 4310 Kg
- Kuro talpa: 840 Kg
- Variklis: Lycoming T53-L-13B ( Galia 1045 KW = 1421 AG)
- Maksimalus greitis: 220 Km/h
- Kelionės greitis: 205 Km/h
- Skrydžio nuotolis: 510 Km
- Skrydžio lubos: 5190 metrų
- Kilimo greitis: 8.9 m/s
Ginkluotė:
- 2 x 7.62 mm GAU-17 kulkosvaidžiai
- 2 x septynšūviai 70mm raketsvaidžiai
Darbo eiga
Pradėjau nuo karkaso klijavimo. Kaip įprasta, viską paklijavau ant 1 mm storio kartono. “Smagumėlis” buvo karpyti karkaso detales, nes jų yra visa krūva. Tarp karkaso detalių, deja, pasitaikė ir nesutapimų – vienoje detalėje įpjovos jai ant kitos detalės užmauti buvo ne toje vietoje. Štai vizualinė medžiaga 🙂 :
Surinktas UH-1 “salonas”. Ganėtinai nuobodžiai rinkosi, kadangi dirbant gana ilgai, aiškiai matomo rezultato nebuvo.
Pagaliau pradėjau korpuso dengimą. Deja, tai vyksta kur kas sunkiau ir lėčiau, nei buvau manęs: daugelyje vietų reikia pašlifuoti karkasą, apkarpyti dengiančias detales, kad viskas bent kiek padoriau susilipdytų. Nežinau, ką kaltinti – ar FlyModel, ar savo atbukusius gebėjimus klijuoti, bet rezultatu nesu visiškai patenkintas. Nuotraukos:
2009 12 27
Taigi, progresas (realiai per tuos pusantrų metų galėjau būti šį modelį užbaigęs ir pradėjęs naują 😀 , todėl liežuvis sunkiai verčia vadinti tai, ką nuveikiau, progresu) :
Kaip matote, beveik baigtas korpusas, pradėta uodega. Tačiau, kaip minėjau seniau, modelio projektavime yra nemažai klaidų, todėl gana daug laiko sugaištu ties detalių primatavimu, pakoregavimu ir panašiai. Ir galiausiai vis tiek negaunu tokio rezultato, kokio noriu 😕
2010 08 07
Per kelis paskutinius mėnesius su Bell’u gerokai pasistūmėjau į priekį. Bendras vaizdas jau kaip ir susidėjo.
2011 01 20
Taigi, truputis progreso.
Paskutines keletą savaičių (ar mėnesių – sunkiai beatseku laiką 😀 ) Krapštinėjau pagrindinį rotorių. Ir štai rezultatas:
Surinkime didelių sunkumų nekilo, nepaisant galybės smulkių detalių.
Mentėse naudojau standžią spyruoklinę vielą, besitęsiančią praktiškai iki pat mentės galo. Naudota vientisa viela per abi mentes, siekiant išvengti nulinkimo jungimosi prie ašies srityje.
Laukite tęsinio…